人気ブログランキング | 話題のタグを見る

雪上車訓練

3日間にわたった新潟での雪上車走行・整備訓練。
今回は気象3名(走行訓練のみ)、機械4名の計7名。

私が実は一番楽しみにしていた訓練がこれ。
汗まみれ油まみれにはなりましたが(笑)、いやぁ、期待以上でした。

夜には観測隊OBの方々との懇親会も開いていただき、先輩方からいろいろなお話を聞かせていただきました。
お仕事多忙な中、我々53次隊数名のためにわざわざ貴重な時間を割いて下さった先輩方皆様にはとても感謝しております。

雪上車訓練_c0193901_2247219.jpg


Run training of a snow vehicle and maintenance training were performed
for three days in Niigata Pref.
They are a total of seven persons of the three weather member(only run training)
and four machanical engineers this time.
In fact, training which I was looking forward to most is this one. :)
This training was beyond expectation although it became sweaty and smeared.

The research expedition alumni also held the social gathering to us,
and they told us(JARE53 member) various talks at the night time.
They come for us and appreciate very much.

本家 国立極地研究所

by yath_y | 2011-09-08 22:47 | @南極 by Yath  

<< 初稽古@東京 @新潟 >>